SERVICII

Sisteme de învățare și training online

Platforma de training

Platforma imersiva destinata invatarii la distanta are integrate o serie de instrumente utile activităților de predare, invățare și evaluare cum ar fi: browsing web, screen sharing, playere video, ecrane pentru prezentări grafice, bibliotecă virtuală, live streaming, webcam, videoconferință, VoIP, chat, whiteboard, sisteme de pontaj automate, sisteme de testare interactive (quizz chair, 3d quizz).

Monitorizare si Inregistrare cu Streaming Web

Monitorizare si Inregistrare cu Streaming Web

Pentru o cât mai facilă administrare a conținutului și pentru monitorizarea progresului utilizatorilor, platforma poate opera ca integrare în sisteme LMS existente cum ar fi Moodle sau eFront. Platforma permite importul de obiecte 3D în format collada (.dae) realizate în orice pachet software 3D sau importul acestora de pe Google Warehouse, astfel încât dezvoltarea ulterioară a conținutului 3D al platformei este la îndemâna oricărui utilizator.
Platforma este concepută într-o arhitectură server-client, orice modificare a conținutului realizată de utilizatori este salvată pe server și vizualizată în timp real de către ceilalți utilizatori.

Pentru ca platforma să devină un instrument cu adevărat util în procesul educativ am dezvoltat o serie de aplicații ce sunt disponibile direct în lumea virtuală. Printre acestea se numără: Whiteboard-ul ce este disponibil în sălile de curs sub forma unor table de prezentare; ecranele de prezentare, ce permit accesarea oricărei pagini web sau a unor aplicații internet (wiki spaces, google docs, wallwisher, google forms etc.); Ecrane de studiu (tutoriale), Ecrane webcam, prin care profesorul, un invitat sau studenții pot fi afișați în timp real prin livestreaming; sistem de videoconferință, disponibil prin click pe videointerfonul de pe catedra sălii de curs, Aplicația de Screen Sharing, disponibilă prin click pe laptopul de pe catedră, ce permite partajarea în lumea virtuală a ecranului unui calculator, prin aceasta putându-se integra prezentări Powerpoint, Prezi, sau orice materiale grafice utile ca suport de curs.

Comunicarea în cadrul platformei poate fi realizată asincron prin mesagerie sau sincron prin text chat, audiochat sau videoconferință. Prin aplicația Webintercom poate fi realizată o conexiune între sistemul de text chat de pe platforma 3D cu cel existent în platforma Moodle, astfel utilizatorii celor două platforme putând interacționa. Pentru o cât mai bună comunicare, au fost prevăzute pe platformă seturi de gesturi ce pot ilustra latura nonverbală. Acestea pot fi configurate în panoul Gestures accesibil prin click dreapta pe avatar. Aplicația client a platformei poate fi integrată și cu Microsoft Kinect, astfel încăt gesturile utilizatorului din lumea reală să fie transpuse în timp real în gesturi ale avatarului său.
Avatarul poate fi manipulat prin comenzi similare oricărei platforme MMORPG (Massively multiplayer online role-playing games) prin intermediul tastelor cu săgeți și a mouse-ului. Rotița din centru a mouse-ului poate fi utilizată pentru modificarea poziției camerei 3D. Prin apropierea la extrem de avatar a camerei, se trece în modul de afișare first person (adică vedem lumea prin ochii avatarului). Există configurate și tastele PageUP și PageDown ce pot fi utilizate pentru a face avatarul să zboare. Tasta PageUp înalță avatarul iar tasta PageDown îl coboară. Interacțiunea cu obiectele din lumea virtuală poate fi efectuată cu ajutorul mouse-ului prin click sau click dreapta pentru afișarea meniurilor contextuale de opțiuni. Pentru o navigare rapidă în diverse zone ale campusului sunt prevăzute panourile de teleportare.

Monitorizare si Inregistrare cu Streaming Web


Pentru o cât mai bună imersiune în această lume virtuală platforma poate fi accesată și prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală Oculus Rift și a diverselor periferice haptice.
Există definite o serie de instrumente didactice utile în procesul de evaluare, printre acestea numărându-se: Quizz Chair, Choice, Quizz Pile On, și instrumente de pontare automată sau interactivă: Tracker Scanner și Tracker Button, mesajele transmise de acestea regăsidu-se la rubrica Activities în platforma Moodle. La fiecare masă de curs sunt prvăzute monitoare cu acces web, prin intermediul cărora studenții pot accesa suportul de curs de pe platforma Moodle sau orice alt site web.

În sălile de curs exisă rafturi cu cărți ce pot fi interconectate cu o bibliotecă virtuală. La click pe una din cărțile din raft, utilizatorului îi va fi afișat în format pdf, conținutul cărții sau lucrării selectate. Avatarele pot să își ia notițe în timpul sesiunilor de curs sau în timpul activităților libere, prin intermediul Notecard-urilor, disponibile în panoul Inventory, prin selectarea opțiunii Create / New Note. După completarea informațiilor dorite în notecard și salvarea acestuia, el va deveni disponibil în panoul Inventory în folderul Notecards. În clădirea principală există de asemenea o aulă, în care pot fi susținute prezentări sau conferințe la care pot participa un număr mai mare de utilizatori.
Avatarul care susține prezentarea și vorbește la masa aulei va putea fi auzit de toți participanții la eveniment. Pe ecranul din spatele mesei de prezentare pot fi incluse elemente grafice ca suport pentru susținerea prezentării.



Sus
Sus