SERVICII

Realitate Virtuala

Aplicații Realitate Virtuală

Realitatea virtuală (VR) reprezintă o tehnologie care permite utilizatorului să interacționeze cu un mediu simulat pe calculator, prin intermediul HMD (Head Mounted Display) sau prin intermediul sistemelor de proiecție stereoscopică de tipul CAVE, să experimenteze o lume care nu are o formă fizică și nu este reală. Unele medii includ informații adiționale senzoriale, de exemplu audio, informații tactile – folosite de sistemele haptice în aplicațiile de medicină și jocuri – cunoscute sub denumirea de force feedback. Interacțiunea utilizatorilor cu mediul virtual se face prin dispozitive standard de intrare, cum ar fi mouse-ul, tastatura, dispozitive multimodale (mănușa virtuală – wired glove, braț de extensie – boom arm, benzi de alergare omnidirecționale – omnidirectional treadmill, Leap motion sau Nimble VR).

Evoluția rapida a tehnologiei hardware din ultimii ani, in special cea din industria jocurilor a făcut posibilă redarea în timp real a unor spații virtuale 3D foarte complexe, unde pot interacționa mai mulți utilizatori. Această utilizare depășește în prezent sfera diverstismentului, având aplicații în numeroase domenii și devenind o parte a civilizației tehnologice moderne.

Realitate Augmentată

Aplicații Realitate Augmentată

Realitatea augmentată (AR) este o vedere fizică live, directă sau indirectă, în mediul real, în care elementele acestuia sunt completate de calculator cu o lume artificială, prin intrări senzoriale, sunete, grafice, personaje virtuale sau date GPS.
Astfel, vederea realității este modificată, uneori diminuată, prin interpunerea unor elemente generate de calculator, care sunt informații despre lumea înconjuratoare a utilizatorului, devenite acum digitale, interactive și manevrabile.
Rolul realității augmentate este acela de a spori percepția lumii reale, de a îmbunătăți simțurile și competența umană.
Domenii de utilizare: campanii de advertising pentru produse și diverse servici, print media (diverse reviste, ziare și alte publicații), industrie (training si mentenanta echipamente si utilaje industriale).
Conținutul AR inclus in publicații sau pe diverse obiecte fizice va conduce cititorii către alte conținuturi de informație interactive: continut text, animatii 3D explicative, filme video online (clipuri publicitare) sau website-uri. Conținuturi interactive AR se regăsesc acum și în unele producții de televiziune, cu condiția să le privim prin intermediul unui smartphone sau tabletă îndreptate spre imaginile furnizate de televizor.

Realitatea augmentată se utilizează tot mai mult în social media pentru sporirea conectivității emoționale, prezența acestui tip de conținut pornește întotdeauna o conversație despre produs, iar produsul devine mai personal. Caracteristicile social media trebuie să fie tot mai prezente în aplicațiile de realitate augmentată pentru promovarea serviciilor și produselor dumneavoastră. Acest lucru va duce cu siguranță la o promovare mai facilă și la mărirea audienței.

Sus